Fri frakt inom Sverige | Säkra betalningar

Vanliga frågor


Beställningar och leveranser

Hur betalar jag i butiken?

Du kan välja mellan kortbetalning eller Swish. 

Hur snabbt får jag min beställning?

Vi packar och skickar dina varor så snabbt vi kan! Vanligtvis tar leveransen mellan 2–5 arbetsdagar. Har du lagt din beställning under helgen? Då skickas den tidigast på måndagen veckan efter.

Hur levereras min beställning?

Vi skickar alla våra paket med PostNord och vi för det mesta kommer varan direkt till din brevlåda. Om paketet är för stort eller om brevlådan inte räcker till, så hamnar det istället hos ditt närmaste ombud. Du får då en avisering när det är redo att hämtas.

Kan jag ändra leveransadress efter beställning?

Om din beställning inte hunnit packas och skickas än, finns det en chans att vi kan ändra adressen. Hör av dig så snart du kan till [email protected] så kikar vi på det direkt.

Jag råkade beställa fel – kan jag ändra min order?

Vi gör vårt bästa för att hjälpa till, men det beror på om din order redan har hunnit skickas. I bästa fall kan vi stoppa den innan den lämnar oss och då kan du lägga en ny order. Skicka ett mejl till [email protected] med ditt ordernummer och vad du vill ändra så kikar vi på det så snabbt vi kan.

Jag ångrar min beställning – vad gör jag?

Om vi inte hunnit packa och skicka din order än så finns det chans att vi kan avbryta den. Mejla oss så snart du kan på [email protected] och ange ditt ordernummer. Har din order redan skickats? Då kan du returnera den inom 14 dagar enligt vår returpolicy. 

Hur följer jag min leverans?

Så fort vi har skickat din beställning får du ett mejl från oss med ett försändelse-ID. Klicka på det så kommer du direkt till en spårningssida där du kan se var ditt paket befinner sig. Har du PostNords app och registrerat samma e-post och/eller telefonnummer som du använder i din beställning till oss, så kommer ditt paket även att dyka upp där automatiskt.

Vad kostar frakten?

Vi erbjuder alltid fri frakt inom Sverige, oavsett hur mycket eller lite du handlar för. 

Levererar ni till andra länder?

Just nu levererar vi inom Sverige men vi jobbar på att kunna erbjuda leveranser till fler länder framöver, åtminstone där det finns svensktalande. Håll gärna ett öga på vår hemsida för nyheter.

Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?

Om ditt paket inte hämtas ut i tid skickas det tillbaka till oss. Då tillkommer en administrationsavgift på 150 kronor, som vi drar från det belopp du får tillbaka. 

Sällskapsspel

Vad behöver vi för att kunna spela?

Ni behöver själva spelet (ett kuvert) plus en telefon, surfplatta eller dator med internetuppkoppling. Ni kan spela när och var ni vill.

Vad händer om vi kör fast i spelet?

Det finns möjlighet att ta ledtrådar som hjälper er vidare. Ledtrådarna finns oftast i tre nivåer så ni kanske klarar er på en ledtråd eller så kan ni ta fler. Ni kan också få lösningen om det behövs, därför finns det ingen risk att ni fastnar helt på ett pussel utan att kunna ta er vidare i spelet.

På vilka språk kan vi spela?

Våra spel finns i dagsläget enbart på svenska.

Kan vi skriva in svaren på flera telefoner?

Ja ni kan aktivera koden på fler än en telefon. Om en skriver in ett svar påverkar det dock alla som är inloggade på samma kod så kom ihåg att ni spelar som ett lag och var överens om svaren ni ska skriva in. Samma sak gäller om ni tar en ledtråd.

Behöver vi spela de olika spelen i en viss ordning?

Spelen är helt fristående så ni kan välja vilken ordning ni vill.

Vi vill slå rekord, hur gör vi det?

Det är inte en tävling och vi har inga rekordtider eller poäng eftersom tanken är att alla spelar i sin egen takt.

Finns det någon rekommenderad åldersgräns?

Våra spel riktar sig främst mot vuxna eller familjer med äldre barn (från ca 10-12 år och uppåt) men som med många aktiviteter är det individuellt. Vi rekommenderar inte att barn spelar ensamma utan vuxet sällskap. 

Stadsspel

Läs våra vanliga frågor och svar på stadsspel.se.